Emziren Anne: Slingden Kanguruya Geçiş

Mart 15, 2015

Slingden Kanguruya Geçiş

Sling Wrap'le yaşadığım aşkı defalarca burada da bahsettim. Murat doğduğundan beri benim hayat standartlarımı yükselten bir gereç oldu. Hem Murat'ın hem benim uyku ve yemek düzenimizi kurabilmemizi sağladığı gibi; ilk aylarda bebeğin ihtiyacı olduğu anne kokusunu ve güven duygusunu da bu şekilde sağlamış olduk.

Hem Murat mutlu oldu hem ben kısacası. Yalnız Murat'ın 5 aylık olduğu şu günlerde artık fark ediyorum ki wrap'in yetersiz kaldığı bazı durumlar söz konusu olmaya başladı. Öncelikle Göksel wrap'i bağlayamıyor:) Bir türlü öğrenemedi , öğrenmek istemedi. Ama "bebek giyme" heveslisi bir baba. Dolayısıyla onun şanına (!) yakışır bir taşıyıcı bulmam gerekti. Zira sling wrap'in 5 metre oluşu, bizlerin bellerimize 3 defa 4 defa dolasak dahi artık kalması, Göksel'i ne onun sağlamlığına (Ya o düğüm açılır gibi sanki Esra, bir defa daha düğüm at!), ne de rahatlığına (Murat nefes alabiliyor mu orda rahat? E ağzı gözükmüyor. Bak bak, kenarını kemiriyor Esra! Yıkadık mı biz bunu aldığımızda?) yeteri kadar inandıramadı. Daha "oturaklı" bir taşıyıcı almalıydık.

Dolayısıyla her konuda olduğu gibi bu konuda da olay şuna geldi: "Esra sen bir bak bakalım; doğrusu nedir? Nerden nasıl bir şey almalı? Sonra konuşalım karar verelim". Ben geneli tarar kaba araştırmayı yapar, seçenekleri eler ve Göksel için rafine bir seçenek tepsisi hazırlarım; paşamla sonra o daraltılmış listeden uygunu seçeriz. Bizim genel olarak aileyle alakalı her türlü seçim süzgecimiz bu şekilde işle. Ben kevgir, göksel tülbent görevi görür :)

 Aradım taradım, sonunda Türkiye'de alınabilecek iki seçeneğe eledim Ergobaby'nin klasik modellerinden biri ya da Boba 4G. Ergobaby eski bir marka. Ama nedense geçenlerde çıkarttıkları 360 ile yarattıkları reputasyonu biraz zedelemişler; şaşırdım. 360 modeli normal modellerden farkı bebeğin yüzü dışarı dönük olarak da taşınabilir olması.

Ama bebek taşımaya başlarken ilk söylenenlerden biri bebeğin yüzünün dışa dönük olarak taşınmasının tavsiye edilmiyor oluşu. Sebeplerini tuniko.com'da detaylarıyla okumak isteyebilirsiniz ama kısaca bebeğin aşırı uyarılmasını ve omurgasının doğal C şekline aykırı bir pozisyon olmasını söyleyebilirim. Yani bebeği önde, arkada ya da yanda nerde taşırsak taşıyalım hep kendimize dönük taşıyoruz. O zaman da 360'ın çok da bir anlamı kalmıyor. Çünkü Ergobaby klasikler zaten geri kalan fonksiyonları açısından 360 dan farksız.

Boba ise hem tasarım hem kullanılan materyal hem hafiflik hem de taşıma kolaylığı açısından, bence çok iyi bir taşıyıcı. Satın almasam da kullanma şansım oldu ve son derece memnun kaldım.

Çok arada kaldık Göksel'le Ergobaby mi Boba 4G mi derken bir şekilde 2 gün içinde evimizde kendimizi Ergobaby Chai Mandala Organik Taşıyıcı ile bulduk :) Tek pastel bir renk istiyordum, tam ona göre bir taşıyıcı bulduk :)

Tam da istediğimiz gibi hem benim he de Göksel'in rahatlıkla kullanabileceği bir taşıyıcı sahibi olduk. Aklım Boba 4G'lerde çooook kalsa da bunu da çok beğendim :) Ama bu gidişle evimizde taşıyıcı merdiven altı satış tesisi yapabilecek bir potansiyel gördüm kendimde.

Millet oğluna papyon, kızına tütü alır biz taşıyıcı alıyoruz arkadaş:)

Bu da çiçeği burnunda bebek giyen baba. Kameralara poz vermek istemeyip depar atsa da kendisini uzaklaşırken yakalayabildik.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Siz ne dersiniz?