Emziren Anne: Anne Sütünde 3.-4. Ay Gibi Görülen Azalma Olur mu?

Mart 04, 2015

Anne Sütünde 3.-4. Ay Gibi Görülen Azalma Olur mu?

Bu aralar nedense beni de bir telaş bastı bu Murat Bey'imizin biberon almayışından dolayı. Artık git gide daha fazla süt ihtiyacı oluyor Murat'ın. Bir kaç ay sonra ek gıdaya başlayacağız ama şimdilik sadece anne sütüyle yola devam ettiğimiz için bu tedirginliğim.

Geceleri aylardır uyanıp sağdığım dolaptaki sütlere de güvenemiyorum, sağ olsun kuzumun hiiiç biberon almaya niyeti yok. Neyse ki boşa gitmiyorlar ( bkz. Süt Annesi oldum vol.1 & vol.2 )

Bu geceleri kalkıp uykudan feragat edip sağmaya çalışmalar aslında biraz da 2. ay civarı ben de başladı. Daha doğrusu o aralar tutuştum diyebiliriz. Bu arada bu göğüs pompaları hakkında da yeri gelmişken 1 - 2 kelam laf etmek isterim. Phillips Avent var bende elektrikli. Şuana kadar fena değildi ama verim çok alamamaya başladım. Yani sağma bittikten sonra elle devam edince daha baya geliyor. Demek ki meme yapısıyla doğrudan alakalı alınması gereken pompa. Bu yüzden gaza gelmeyin sevgili hamileler be daha 30. haftadan pompa almayın. Gidin kiralayın deneyin ve size en uygununu seçin. Mesela ben şuanda gidip yeni pompa alacağım maalesef. Çünkü hem gecenin bir yarısı uykudan çalıp 20 dakika oturup hem de sonrasında hala boşalmamış memelerle uykuya dönmek istemiyorum.


Neyse dönenim konumuza. Ocak ayı sıralarında okuyan bilir babam gibi sevdiğim eniştemi kaybetmenin acısından mıdır yoksa o dalgınlıkla su içmeyi mi azalttım bilemiyorum ama sanki sütümde bir azalma hissettim. Nasıl mı hissettim? Baya baya boynumu aşağı çeken kuvvette azalma oldu da oradan! Sanki yer çekiminde bir hafifleme oldu;  bir yerden havalanarak yürüme modu, eskisi gibi, daha dik yürüyebilme yetisi kazandım:)

(Yani okuyan da zannedecek ben Nadide Sultan gibi geziyordum ilk zamanlar :) Yok tam olarak öyle değil. Ama doluluktan ağrı yapardı çok; o bir gerçek)

Ben de geceleri Murat uyurken onu emzirdikten sonra yatmadan evvel sağmaya başladım. Öyle öyle 3 -5 hem sütler birikti hem de gerçekten de sütte bir artış oldu. Zaten doktor kontrolünde de kilo alımı gördük. Ama ben hala o eski doluluğu hissedemiyordum. Sardı beni bir telaş.

 Acaba bu çocuğu sık emziriyorum da ondan mı kilo alabiliyor?

Şimdi artık 3 aylığı geçti. Emzirme aralıklarını açınca aç kalacak mı bu çocuk?

Hatta bir gece sağmadım, bakayım dedim sabaha yine taş gibi olacak mı. "Fıssss nerdeeee! Yine dolmamış! AAA! E niye böyle oldu ki?" diye ipimi bağladığım sabitimden koparmış gibi bir oraya bir buraya dolanıp cevap ararken, öğrendim ki bu normalmiş.

Ohhh... Dünya varmış! ( Ay amma telaş yapıyorsun Esra ya! Normal olmasa ne olur? Denersin emzirme kampı, ten tene temas bol bol. Olmadı verirsin destek için formül mama. Nedir yani?!)

Normal olan neymiş peki? Benim gibi çaresizce internette dolanıp ne yapsam ne yapsam diye gezinin bir leyla anne daha olursa okusun rahatlasın.

Vücut makine gibiymiş efendim. İlk 3 ayda bebeğin emzirilme düzenin göre memeler bildiğiniz bebeğin emme sıklıklarına göre bir ayar yaparmış 3. aydan sonra ve memeler eskisi kadar dolu dolu olmazmış bundan dolayı. Ama yine de bebeğe ihtiyacı kadar süt üretirmiş, heyecana gerek yokmuş. İlk aylarda bir memeden emzirirken öbüründen süt gelmesi gibi nahoş durumlar bu düzenleme sonucu ortadan kalkıyormuş ve zırt pırt üst baş değiştirmek zorunda kalmıyormuş çilekeş analar:)

Bunu öğrendiğim de bir rahatlamayla gelen "Vay anasını batılı yapıyor yahu!" dercesine şaşırdım kaldım insan vücudunun bu maharetlerine. Yaratıcı güç nasıl bir şeyse batılı medeniyetlerden bile ileri! :)

Kaynak neresi derseniz, benim için emzirme konusunda çooook büyük dayanak olan Bebek Yapım Bakım Onarım bloğu tabii ki. Hamileler şimdiden bir girsin karıştırmaya başlasın. Akıllarının bir köşesine yerleşsin oradaki bilgiler ki sonradan tansiyon yapmasınlar kendilerine gereksiz benim gibi.

Böylelikle yine bir "ben ettim sen etme cağnım hamile, bir laf dinle" adlı yazımızı daha sonlandırdık. Hepinize iyi akşamlar efem:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Siz ne dersiniz?